Дерадянізація вищої освіти в епоху глобальної конкуренції: Аналітичні перспективи з позиції університетських реформ у Китаї та Росії

Дерадянізація вищої освіти в епоху глобальної конкуренції: Аналітичні перспективи з позиції університетських реформ у Китаї та Росії

facebook icon twitter icon email icon telegram icon link icon whatsapp icon

Анатолій Олексієнко

Гонконзький Університет

15 липня 2014

Центр міської історії, Львів

Реформи китайського університету є, можливо, одними з найбільш вдалих зразків цілеспрямованого подолання наслідків радянізації вищої освіти у пост-радянських країнах-сателітах. Ефективне урядове стимулювання й інституційне впровадження глобально-конкурентних стратегій не лише призвело до радикальних змін в академічній роботі та управлінні університетів Китаю, але також спонукало більш симетричні міжнародні партнерства та інтенсивний пошук наукового таланту в глобальних мережах. Конкуренція за ринки впливу зросла в національній та регіональній вищій освіті, і заохотила трансформаційні амбіції серед країн колишнього "третього світу". Аутсайдери та прокрастинатори трансформацій вищої освіти, зокрема Росія, намагаються копіювати китайську модель реформ, але зневажають низкою факторів, які є стратегічно важливими для швидких змін і балансування складних питань політичного характеру.

У запропонованій аналітичній бесіді, автор зробив екскурс в радянські "надбання" вищої освіти, порівняв університетські реформи в Китаї (з паралельним оглядом впливів Гонконгу та Сінгапуру) та в Росії (й альтернативними пошуками в Україні) та окреслив перспективи організаційного розвитку вищої освіти.

post picture

Анатолій Олексієнко

захистив науковий ступінь доктора філософії з питань теорії і перспективних досліджень вищої освіти в Університеті Торонто. Останні п'ять років викладає і проводить дослідження в галузі політики і адміністрування вищої освіти в Гонконзькому Університеті. За підтримки уряду Гонконгу, він керує інтенсивним науковим проектом по компаративістиці стратегічного розвитку дослідницьких університетів Китаю і Росії. Він також є директором магістерських освітніх програм Гонконзького Університету.